Workshop Brussel, 20 mei 2016
Omschrijving
Organisatie workshop: het Departement Onderwijs en Vorming, in samenwerking met VLIR, SIHO, UNIA en onderzoekers van de KU Leuven/Thomas More
In opdracht van het ministerie voor Onderwijs & Vorming voerde een team van onderzoekers van KU Leuven/Thomas More onder leiding van prof. dr. Katja Petry en prof. dr. Dieter Baeyens een verkennend, OBPWO 12.02-onderzoek naar inclusief hoger onderwijs.
Via een mix van kwantitatieve en kwalitatieve methoden maakten ze een analyse van:
- Het profiel van studenten met een functiebeperking
- Procedures voor aanvragen van ondersteuning
- Aanbod en gebruik van ondersteuning voor studenten met functiebeperkingen
- Professionalisering van personeel en attitudes van betrokken actoren ten aanzien van studeren met een functiebeperking
De onderzoekers formuleerden beleidsaanbevelingen en concretiseerden die voor verschillende niveaus:
- Overheid
- Betrokken organisaties
- Associaties
- Onderwijsinstellingen
- Opleidingen
Programma en presentaties
Opzet, resultaten en de aanbevelingen van het onderzoek (1.09 MB) (1.09 MB) "pdf" |
3 dialoogtafels:
|
Extra informatie
Verwante pagina